Kreativní průmysl v Brně?

15.02.2019

Chcete svůj dlouholetý koníček proměnit v reálný byznys?

Nebo už rozjíždíte vlastní projekt?

Zabývali jste se někdy myšlenkou, jak podnikat v kreativním průmyslu nebo jak vůbec propojit kreativitu a průmysl?  

Označení kreativní průmysl v sobě zahrnuje všechna ekonomická odvětví, která staví na kreativitě, dovednostech nebo talentu jednotlivce. Mezi základní oblasti kreativního průmyslu patří film, hudba, móda, architektura a všechny druhy designu - od grafického, přes herní po produktový a průmyslový design.

Navštívila jsem panelovou diskuzi s odpolední workshopovou částí, která probíhala v Jihomoravském inovačním centru.

Jak akce probíhala?

Celou akci vedla velmi profesionálně lektorka Hana Šudáková. Dotazy probíhaly efektivním nástrojem na interaktivní prezentování Slido.

Dopoledne bylo opravdu nabité. Diskuze byla rozdělena do 3 bloků, podle odvětví a bylo vidět, že pořadatelé mají velmi dobře promyšlené, jaké informace jsou pro cílovou skupinu důležité.

Na řečníky můžete mrknout zde.

Co se mi líbilo?

Možnost propojování lidí, kteří se zabývají podobnou tématikou a mohou si tak předávat zkušenosti a navazovat spolupráci.

Většina řečníků byla z kreativního odvětví. Moc se mi líbilo, že tým JICu do programu zařadil i téma: Jak si chránit své dílo - problematika ochrany duševního vlastnictví o kterém mluvili právníci ze společnosti KROUPAHELÁN.

Na co se v Brně můžeme těšit?

Zaujal mě projekt Kreativního centra pro začínající podnikatele v kreativních odvětvích.


"Součástí vize jsou i nájemní ateliéry, zkušebny, dílny."


Do tohoto projektu se můžete jakkoliv zapojit. Jste investor? Kreativec? Umělec? Podnikatel? Nezisková organizace? Škola? Zapojit se můžete zde.

Dle slov koordinátorky Zdeňky Kujové to vypadá, že než "klapne" Kreativní centrum v místě bývalé káznice, tak bude provizorní centrum v budově bývalé FAVU.  Neměl by to být žádný luxus s pohledu interiéru, ale já mám ráda trochu "Punk styl" a myslím si, že k tomuto odvětví se to celkem hodí ;) Myslím, že důležitá je skvělá dostupnost místa a to, že se lidé v kreativě budou mít kde setkávat.

Co by Vás mohlo zajímat?

Pokud chcete začít podnikat, tak můžete mrknout třeba na #chcipodnikat: Jarní série podnikatelských seminářů nebo na řadu dalších workshopů a akcí, které JIC nabízí.


Přeji Vám hodně úspěchů ve Vašem podnikání Em

(třeba se někdy potkáme jako spolupracovníci)

příběh níže...

Příběh Em...

Co mé kroky vedlo na tuto akci? 

V poslední době jsem si začala uvědomovat po čem mé srdíčko touží.

První věcí je dělat něco co mi dává smysl. Druhá věc je umět správně využít své silné stránky a nepracovat už na těch slabých...


"v našich slabých stránkách, má někdo jiný své silné stránky"


A vždy, když si tuto větu připomenu, tak si uvědomím, že životní poslání a život obecně, není o tom zvládnout všechno sám, ale umět si říct o pomoc a dokázat se podporovat s lidmi navzájem.

Začínají mi dávat smysl souvislosti v mém životě.

Pokud chceme dělat svět lepším místem, tak bychom měli pracovat na sobě. Tím, že pracujeme na svých silných stránkách, pomáháme i někomu dalšímu. (Tak vnímám, dělat něco smysluplného)

Po delší době jsem se podívala na výsledek svého Gallupova testu. To, co pro mě před rokem byla jen pouhá informace, je teď pro mě pochopením směru mé cesty, protože v těch pěti silných stránkách je řečeno mnoho: 1. Responsibility, 2. Empathy, 3. Adaptability, 4. Connectedness, 5. Arranger...

Zároveň jsem se začala zabývat otázkou: Proč nedokážu dělat jen jednu věc?

Pak jsem si jednoduše odpověděla:

"Protože mě baví tolik věcí, že si nedokážu vybrat jen jednu a u té zůstat. Baví mě propojovat oblasti, které mě naplňují...ať je to tvoření, písmo, grafika, vzdělávání, psaní, pohyb, hudba nebo naslouchání druhým. Jsem vděčná, když se můžu inspirovat skvělými lidmi a současně můžu něčím inspirovat ostatní."

Tohle video je možná i o Vás? emilie wapnick-why some of us don´t have one tru calling?


Pojďme se vzájemně podporovat a propojovat

s láskou Em